
๐ช๐ฎ๐ฎ๐ฟ๐ผ๐บ ๐ผ๐ผ๐ธ ๐ท๐ถ๐ท ๐ฐ๐ฎ๐น๐น ๐๐ผ ๐ฎ๐ฐ๐๐ถ๐ผ๐ป๐ ๐บ๐ผ๐ฒ๐ ๐ด๐ฒ๐ฏ๐ฟ๐๐ถ๐ธ๐ฒ๐ป!
Voor de oplettende volgers onder ons, is je misschien opgevallen dat wij onze posts vaak eindigen met een zinnetjes als:
โMeer weten? Stuur ons een DM en wij nemen contact met je opโ
โLaat het ons weten in de commentsโ
โLees onze blog voor nog meer tipsโ
โTag degene die dit ook moet wetenโ
โWord lid van onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven:
โSla dit bericht op, zodat je deze tips weer terug kan lezenโ
Dit zijn zogeheten call to actions. Het zijn korte, maar krachtige zinnen die aanzetten tot actie. Een call to action heeft als doel om (mogelijke) klanten over te halen tot een handeling of een aankoop.Wij streven er naar om hier zo vaak mogelijk een tekst mee te eindigen en om dit ook te vermelden op de website. Dit is waarom wij aanraden zo vaak mogelijk een tekst te beรซindigen met een โcall to actionโ.
Overhalen tot handeling
In het geval van bijvoorbeeld Instagram, Facebook en LinkedIn gaat het om het overhalen tot een handeling. We vragen van onze volgers om actief te zijn waardoor we meer betrokkenheid creรซren en bijvoorbeeld ook meer reacties krijgen.
Meer reacties zorgen voor een goede uitstraling, maar ook de algoritmes van Facebook, Instagram en LinkedIn belonen je. Dit doen ze door je berichten met andere mensen te delen, omdat je blijkbaar interessante content post.
Daarnaast zorgt interactie op social media ook voor een betere band met je volgers en potentiรซle klanten. Uiteindelijk zullen de potentiรซle klanten ook eerder zaken doen met een bedrijf waar ze een goede band mee hebben.
Activeren
Call to actions hebben op de website vaak de functie om men te leiden richting het opnemen van contact met het bedrijf of een aankoop te doen. Deze buttons zorgen ervoor dat je bezoekers converteren oftewel tot actie over gaan. Ook dit is aan te raden, want zodra klanten niet snel genoeg kunnen zien hoe ze een aankoop moet doen, zullen ze sneller de website verlaten. Dit zonder dat ze een aankoop of conversie doen.
Door een call to action toe te voegen aan je website zal je bouncepercentage van je website verlagen. Het bouncepercentage is het percentage bezoekers wat maar 1 pagina van je website bezoekt en niet overgaat tot conversie. Dit percentage wil je dus zo laag mogelijk houden!
Een heleboel voordelen door een hele korte zin, ga jij het ook uitproberen?
Let us know ๐