Huisstijl, misschien wel de belangrijkste stap voor de branding van je bedrijf.
Je huisstijl moet je naar elk kanaal door trekken: je website,Instagram, LinkedIn. Het is eigenlijk het visitekaartje van je bedrijf.
Je wilt dus dat het goed bij je bedrijf aansluit en mensen je hierdoor ook zullen herkennen.
Wij hebben de belangrijkste redenen voor een goede huisstijl hieronder voor je opgesomd:
- Herkenbaarheid: een consistente huisstijl zorgt ervoor dat een merk of organisatie gemakkelijker wordt herkend
- Professionaliteit: Als je de huisstijl op zowel je website, Instagram als op bijvoorbeeld LinkedIn gelijk houdt zal dit professionaliteit uitstralen.
- Onderscheidend vermogen: door een unieke, visuele identiteit te creëren zal jouw bedrijf zich onderscheiden van andere!
- Emoties oproepen: een huisstijl kan emoties oproepen bij klanten. Door de juiste kleuren en visuele elementen te kiezen, kan een huisstijl een gevoel uitstralen.
Op dit laatste punt gaan we wat dieper in!
Kleur is onderdeel van de huisstijl, het is bijvoorbeeld de kleur van je logo maar ook de kleuren die je gebruikt op je website en sociale media.
Hoe kies je dan de perfecte kleur? Elke kleur roept een ander gevoel op bij mensen. Kies dus zorgvuldig wat aansluit bij jouw bedrijf.
Kies jij voor:
- Rood: Passie, liefde en energie
- Oranje: Vrolijkheid, optimisme, en creativiteit
- Geel: Vrolijkheid, geluk of waarschuwing.
- Groen: Natuur, frisheid, balans en veilig
- Blauw: Rust, loyaliteit, stabiliteit
- Roze: Vrouwelijkheid, romantiek en tederheid
- Bruin: Warmte, aards, gezelligheid en stabiliteit
- Grijs: Neutraliteit, zakelijkheid en soberheid
- Zwart: Elegantie, kracht en luxe
- Wit: zuiverheid, eenvoud en netheid
Bedenk wat jij uit wil stralen, en kies vervolgens de juiste kleuren!
Dus om samen te vatten hoe jij de perfecte huisstijl krijgt:
Kies de juiste kleur en vormgeving, vervolgens hoef je het alleen nog maar consistent op elk kanaal te gebruiken!
Thats it!
Heb jij al een goede huisstijl?