Voor de oplettende volgers onder ons, is je misschien opgevallen dat wij onze posts vaak eindigen met een zinnetjes als:
“Meer weten? Stuur ons een DM en wij nemen contact met je op”
“Laat het ons weten in de comments”
“Lees onze blog voor nog meer tips”
“Tag degene die dit ook moet weten”
“Word lid van onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven:
“Sla dit bericht op, zodat je deze tips weer terug kan lezen”
Dit zijn zogeheten call to actions. Het zijn korte, maar krachtige zinnen die aanzetten tot actie. Een call to action heeft als doel om (mogelijke) klanten over te halen tot een handeling of een aankoop.Wij streven er naar om hier zo vaak mogelijk een tekst mee te eindigen en om dit ook te vermelden op de website. Dit is waarom wij aanraden zo vaak mogelijk een tekst te beëindigen met een ‘call to action’.
Overhalen tot handeling
In het geval van bijvoorbeeld Instagram, Facebook en LinkedIn gaat het om het overhalen tot een handeling. We vragen van onze volgers om actief te zijn waardoor we meer betrokkenheid creëren en bijvoorbeeld ook meer reacties krijgen.
Meer reacties zorgen voor een goede uitstraling, maar ook de algoritmes van Facebook, Instagram en LinkedIn belonen je. Dit doen ze door je berichten met andere mensen te delen, omdat je blijkbaar interessante content post.
Daarnaast zorgt interactie op social media ook voor een betere band met je volgers en potentiële klanten. Uiteindelijk zullen de potentiële klanten ook eerder zaken doen met een bedrijf waar ze een goede band mee hebben.
Activeren
Call to actions hebben op de website vaak de functie om men te leiden richting het opnemen van contact met het bedrijf of een aankoop te doen. Deze buttons zorgen ervoor dat je bezoekers converteren oftewel tot actie over gaan. Ook dit is aan te raden, want zodra klanten niet snel genoeg kunnen zien hoe ze een aankoop moet doen, zullen ze sneller de website verlaten. Dit zonder dat ze een aankoop of conversie doen.
Door een call to action toe te voegen aan je website zal je bouncepercentage van je website verlagen. Het bouncepercentage is het percentage bezoekers wat maar 1 pagina van je website bezoekt en niet overgaat tot conversie. Dit percentage wil je dus zo laag mogelijk houden!
Een heleboel voordelen door een hele korte zin, ga jij het ook uitproberen?
Let us know 😉